Cele Koncepcji Przedszkola
- Diagnozowanie umiejętności i wiadomości dzieci, dbałość o ich wszechstronny rozwój.
- Rozwijanie u wychowanków takich cech charakteru, jak: dobroć, empatia, otwartość, zaradność, odporność emocjonalna, samodzielność, wiara we własne możliwości, umiejętność współdziałania.
- Stwarzanie atmosfery bezpieczeństwa i zaufania w środowisku rodzinnym i przedszkolnym.
- Wspomaganie rodziców w wychowaniu dzEfektywne angażowanie rodziców do realizacji zadań określonych w koncepcji.iecka.
- Promowanie działalności przedszkola w środowisku lokalnym.
- Doskonalenie procesów wspomagania i edukacji dzieci, w tym poszerzenie nowatorstwa pedagogicznego w przedszkolu.
WIZJA PRZEDSZKOLA:
- Jesteśmy kreatywni, otwarci i ciekawi świata.
- Naszą przedszkolną rodzinę stanowią dzieci, rodzice i wszyscy pracownicy
co zapewniamy?
Nasze Wartości
- bezpieczeństwo, życzliwość, tolerancja, ciepła, domowa atmosfera,
- stosowanie na co dzień „Kodeksu Przedszkolaka”,
- przestrzeganie konwencji Praw Dziecka.
Zapewniamy:
Zapewniamy:
- Bardzo dobrze przygotowaną kadrę, systematycznie doskonalącą się i wzbogacającą swój warsztat, pracy, wspomagającą dzieci w rozwijaniu uzdolnień niezbędnych w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji.
- Troskliwą opiekę i tworzenie warunków do wszechstronnego rozwoju dziecka na różnych płaszczyznach jego aktywności, przebiegające w radosnej, pełnej akceptacji atmosferze.
- Diagnozowanie i rozwijanie inteligencji wielorakich u dzieci.
- Rozwijanie pozytywnych cech charakteru (dobroć, tolerancja, empatia, otwartość, zaradność, odporność emocjonalna, samodzielność, kreatywność, wiara we własne możliwości, umiejętność współdziałania).
- Zdrowy i higieniczny rytm dnia dostosowany do potrzeb dzieci.
- Kontakt z nauczycielem, wspieranie rodziców w wychowaniu dzieci zgodnie z uniwersalnym systemem wartości.
- Indywidualne traktowanie każdego dziecka.
priorytety przedszkola
Bezpieczeństwo, miła i serdeczna atmosfera
Serdeczna atmosfera jest warunkiem zdrowia (psychicznego i fizycznego) oraz prawidłowych postaw dzieci, pracowników i rodziców. Wpływa na tempo rozwoju dziecka. Służy prawidłowej współpracy, wzajemnej akceptacji, poczucia wartości i zachowania dobrego klimatu. Tworzy podstawę do współpracy i zadowolenia.
Zwracamy uwagę na przestrzeń, w jakiej bawi i uczy się Twoje dziecko .
Zdrowa żywność, ruch na świeżym powietrzu, wycieczki krajoznawcze, spacery, obserwacje przyrody, To wszystko wspiera założenia zdrowego trybu życia.
Teoretyczne poznawanie zagrożeń i niebezpieczeństw na drodze, w kontaktach z nieznajomymi, na podwórku przedszkolnym i domowym.
Nabywanie umiejętności udzielania pierwszej pomocy, prawidłowego zachowania się w czasie wypadku,
Nabywanie umiejętności udzielania pierwszej pomocy, prawidłowego zachowania się w czasie wypadku,
Naszym celem jest kierowanie się zasadami bezpieczeństwa i zdrowia.
Stwarzanie dziecku właściwej atmosfery wychowawczej opartej na życzliwości, rozumieniu, właściwej akceptacji.
Współpraca z rodziną dziecka i najbliższym środowiskiem, aktywny udział rodziców w uroczystościach i imprezach przedszkolnych oraz kultywowanie tradycji przedszkolnych. Podnoszenie świadomości pedagogicznej rodziców.
Wspólna praca i zabawa nauczyciela wraz z dziećmi.
Aktywne uczestnictwo w konkursach plastycznych, muzycznych, teatralnych (reprezentowanie przedszkola na zewnątrz).
Kalendarz imprez tematycznie związany z zachowaniem tradycji i porami roku – występy artystyczne dzieci oraz wystawy prac plastycznych
priorytety przedszkola
Twórczość
Twórczość – wyraża się w aktywności, myśleniu i odkrywaniu. Wpływa na tempo i jakość rozwoju oraz trafność wyborów korzystnych rozwiązań.
priorytety przedszkola
Samodzielność I Rozwój
Dążenie do samorozwoju stanowi podstawę radzenia sobie w życiu. Przyczynia się do wykonywania podejmowanych zadań.
Wspomaganie rozwoju dziecka – dążenie do zaspokojenia potrzeb dziecka na miarę jego możliwości uwzględnianie potrzeb i możliwości psychofizycznych dzieci.
„Mam własne spojrzenie na świat” – doskonalenie warunków do wspomagania wszechstronnego rozwoju dziecka.
Uczenie się poprzez zabawę, to najlepszy sposób przyswajanie wiedzy dla dzieci.
Poszukiwanie rozwiązań, umiejętność zadbania o swój wygląd oraz samodzielnego myślenia.
"Sam rysuję, śpiewam, tańczę."
Rozszerzanie i podtrzymywanie bliskich kontaktów z dziećmi innych przedszkolii.
Kroki do podjęcia
Dokąd zmierzamy?
- Sukcesywne doposażenie sal zajęć w zabawki i pomoce dydaktyczne.
- Dbałość o wysoki poziom estetyczny pomocy, zabawek, elementów dekoracyjnych w salach, holu placówki.
- Włączenie pracowników kuchni i intendenta do zdrowego programu żywienia spożywanie dużej ilości owoców i warzyw oraz picie nie gazowanej wody mineralnej, ograniczenie słodyczy, jak też używanie przygotowywania posiłków jak najmniej konserwantów, barwników.
- Podnoszenie wiedzy pedagogicznej i psychologicznej nauczycieli poprzez uczestnictwo w kursach, warsztatach, szkoleniach i wdn-ach.
- Rozszerzenie form współpracy ze środowiskiem lokalnym, rodzicami i innymi placówkami oświatowymi.
- Kontynuowanie współpracy z logopedą.
- Systematyczna aktualizacja strony internetowej.
Misja Przedszkola
- W naszym przedszkolu, tak jak w domu - dobrze czuje się każde dziecko: mądre, rozbrykane, lękliwe, nieśmiałe, o wielkim sercu, rezolutne, smutne, zagubione, pracowite, gadatliwe, nieposłuszne, roześmiane bo „Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat”.
- Do naszego przedszkola przyjmujemy dzieci w wieku od 2,5 do 6 lat.
- W świat uniwersalnych wartości wprowadza wszystkich wypracowany wspólnie z dziećmi - „Kodeks Przedszkolaka”.
- Dobrze wykwalifikowana kadra odkrywa i rozwija w dzieciach ich zdolności, zapewnia przedszkolakom poznanie świata wszystkimi zmysłami.
- Diagnozuje, ukierunkowuje i wspomaga rozwój dziecka, zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami, rozwojowymi w relacji ze środowiskiem społeczno – kulturowym i przyrodniczym.
- Wartościowe zabawy w ciepłej atmosferze przygotowują je do podjęcia szkolnych obowiązków.
- Wycieczki i spacery pomagają odkryć, zrozumieć środowisko lokalne i przyrodnicze.
- Pragniemy, aby dzieci i ich rodzice mieli poczucie bezpieczeństwa i współdecydowania o ważnych sprawach przedszkola.
- Chcemy wspólnie z rodzicami dążyć do szanowania praw naszych dzieci, wynikających z Konwencji Praw Dziecka.
Dziecko jest naszym największym dobrem, niepowtarzalnym podmiotem naszych oddziaływań wychowawczych, dlatego nasza praca wychowawcza, opiekuńcza i pedagogiczna opiera się na indywidualnym traktowaniu każdego wychowanka.
HOW TO ENROLL YOUR CHILD TO A CLASS?
Interested in good preschool education for your child? Our kindergarten is the right decision!