Pomagamy Kolejnym Generacjom Wystartować w Dorosłość
Niepubliczne Przedszkole KOTEK LEON jest placówką od podstaw budowaną z myślą o swoich małych podopiecznych.
Budynek i jego wnętrza spełnią Wasze wszystkie, najsurowsze wymagania związane z komfortem i bezpieczeństwem dzieci, a wykwalifikowana kadra pedagogiczna zapewni rozwój ukrytych talentów oraz prawidłowy przebieg edukacji zgodnej z Podstawą Programową Wychowania Przedszkolnego.
Do dyspozycji milusińskich jest rozległy, dobrze wyposażony plac zabaw, a o ich apetyt zadba nasza domowa kuchnia.
Nasze Zalety
- Kreatywne zajęcia z wykwalifikowaną kadrą pedagogiczną.
- Nowy budynek spełniający najwyższe wymogi bezpieczeństwa.
- Nowoczesne wnętrza i przestronne sale.
- Własne zaplecze gastronomiczne.
- Świeże, wiejskie powietrze 😉
W dniach: 10,13 i 14 kwietnia 2015 r. w naszym przedszkolu przeprowadzona została ewaluacja zewnętrzna przez wizytatorów w Delegaturze w Częstochowie Kuratorium Oświaty w Katowicach.
Zakres ewaluacji:
- Przedszkole realizuje koncepcję pracy ukierunkowaną na rozwój dzieci
- Dzieci są aktywne
- Przedszkole wspomaga rozwój dzieci z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji.
Wnioski z raportu ewaluacji problemowej:
- Koncepcja pracy uwzględnia potrzeby rozwojowe dzieci, oczekiwania rodziców oraz specyfikę przedszkola i potrzeby środowiska lokalnego. Rodzice mają swój udział w realizacji założeń pracy placówki i są pomysłodawcami różnorodnych przedsięwzięć, w których aktywnie uczestniczą.
- Przedszkole stwarza optymalne warunki do rozwoju dzieci i różnych form
aktywności. Ponadto rozwija zainteresowania przedszkolaków, uczy ich samodzielności i kreatywności.
- Priorytetem działalności przedszkola jest indywidualizacja wychowania przedszkolnego, pomoc psychologiczno – pedagogiczna i specjalistyczna oraz wychowanie dzieci do wartości uniwersalnych.
Ewaluacja ma także na celu ustalenie poziomu spełniania przez przedszkole wymagań zawartych w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej.
Przedszkole może spełniać te wymagania na pięciu poziomach.
- Poziom E– oznaczający niski stopień wypełniania wymagania przez przedszkole.
- Poziom D– oznaczający podstawowy stopień wypełniania wymagania przez
przedszkole.
- Poziom C– oznaczający średni stopień wypełniania wymagania przez przedszkole.
- Poziom B– oznaczający wysoki stopień wypełniania wymagania przez przedszkole.
- Poziom A– oznaczający bardzo wysoki stopień wypełniania wymagania przez
przedszkole.
Wyniki ewaluacji
Wymaganie:
Przedszkole realizuje koncepcję pracy ukierunkowaną na rozwój dzieci.
Stan oczekiwany:
Edukacja jako działanie celowe wymaga koncepcji, czyli przyjęcia teoretycznych założeń, określenia celów i wyznaczenia sposobów ich realizacji. Istotne jest, aby jej podstawowe elementy składowe były znane, akceptowane przez nauczycieli i rodziców oraz zgodne z potrzebami rozwojowymi dziecka, specyfiką przedszkola, a także zidentyfikowanymi potrzebami środowiska.
Poziom spełnienia wymagania : A
Wymaganie:
Dzieci są aktywne.
Stan oczekiwany:
Aktywność dzieci powinna wiązać się z różnorodnymi działaniami warunkującymi uczenie się i pozwalającymi na rozwijanie samodzielności. Waznym elementem pracy przedszkola jest wspieranie dzieci w podejmowanych przez nie własnych inicjatywach wpływających na ich rozwój oraz rozwój środowiska. Rezultatem pracy przedszkola jest ciekawy świata, kreatywny wychowanek, gotowy zadawać pytania i poszukiwać odpowiedzi. Poziom spełnienia wymagania : A
Wymaganie:
Przedszkole wspomaga rozwój dzieci, z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji.
Stan oczekiwany:
W przedszkolu, każde dziecko powinno mieć szansę na wszechstronny rozwój. W tym celu przedszkole podejmuje różnorodne działania, uwzględniające możliwości i potrzeby dzieci. Powinny być one oparte na diagnozie, prowadzone wspólnie z instytucjami wspierającymi dzieci, a ich skuteczność poddawana refleksji. Ważnym celem tych działań jest przeciwdziałanie dyskryminacji.
Poziom spełnienia wymagania : B